Search Nornilia's Blog

Gembira +Sedih + Risau

Huhuh...malam tadi aku check in kat Hospital Serdang..bukan hotel tapi hospital. Sume orang terkejut biler tau aku masuk wad semalam. Apa sebab???

Sebab? Sebab yang paling aku takut dan kalau bole tak nak...iaitu mengandung...huhuhuh

Awal minggu ni aku wat test check..+ve..kalau orang lain mesti gembira..aku plak seram sejuk..aku cume bagi tau husband n sorang kawan. Dan aku pesan pada dia jgn bg tau sesape.

Walaupun baru 6 weeks..aku pegi la check kat klinik swasta. Nak tgk blood presssure aku skali. Huhuhu..Tinggi ok...dapat surat untuk ke Hospital Serdang.

Maka aku mnyerah diri semalam..setelah diyakinkan aku ditahan sebab nak stabilkan aku ngn ubt baru rase lega. Aku kan ade masalah urin protein.

Bileee dah mkn ubat...BP aku jadi normal la..pagi td last check 110/70...n protein dr 3+ jadi 2+..ALhamdulillah. Dan tak sangka aku bole balik arini.

Kawan2..plz doakan kesihatan aku ok..aku berdoa sangat agar urusan keje aku tak tergannggu...dan malam tadi pon aku asyik teringat si Hadif je...tak bole ingat dia...berjurai airmata.Kalau dulu aku nangis ingatkan abah dia..skang aku nangis ingatkan dia.

aku tak nak lagi jadi penghuni wad lagi.
3 Responses
  1. Anonymous Says:

    Tahniah lin, rezeki dr Allah. Insyaallah x de ape2, akak pun darah tinggi jugak masa mengandung ari tu, sentiasa berdoa semoga sentiasa sihat. Akak doakan lin sihat dan selamat hingga bersalin nanti. Jaga diri dan jangan terlalu pikir tentang keje.

    Salam rindu...
    Kak Norha bp


  2. nornilia Says:

    TQ kak. Saya harap dan doa saya punye masalah tak bertambah la lps ni. Cukupla dgn masalah yg da sedia ade. Nak wat cam ne..dah terjadi...terpaksa tempuhi .

    Allah tau ape yang yang terbaik untuk saya. Itu je yg saya fikir skang. Adalah hikmahnya kn


  3. norlilasamad Says:

    Congrats, Lin. Bertambah rezeki & akan lebih ceria hidup... Hosp Serdang tu lebih canggih & ramai doktor pakar di sana. KLila pun skrang mndpatkan rawatan di sana. Klila doakan Lin diberikan kesihatan yg terbaik ketika mengandung hinggalah selamat melahirkan nanti, Amin... Take good care of yourself, ok...