Search Nornilia's Blog

Bercuti di Kampung

Lastweek aku berada di kampung dengan Hadif. Ingatkan dok kampung bole relax2...huhuhu.Rupe2 nya jadual ku dipenuhi ngan planning n mencari barang2 untuk hari keluarga pada Krismas nanti.

Alhamdulillah ..setelah survey di buat..aku dapat menempah multipurpose bag pada harga RM9. Dan untuk anak2 sedare yang kecil aku orderkan bekas pensil. Bayaran untuk seorang ialah RM15. Hadiah untuk sukaneka pon dah siap dibungkus . Lega.

Cume keje tak settle ialah mengutip duit. Untuk malam BBQ kali ni sumbangan anak2 sedare. Yelah..nak tunggu anak2 sedare ni wat open table sorang2 untuk semua...baiklah share2 duit n sama2 makan malam BBQ tu nanti.Sekali sekala nak gak makcik pakcik nak rase duit depa plak. Aku rase tak salah dan berat sangat bendenya.

Aku tgh memikir ape aku nak bg mase fmly day nanti.


On d way balik ke sini, keta aku wat hal. Mula2 kat Parit Raja bateri kong. Sebenarnya bateri tu pon memang dah 3 thn.Memang dah patut tukar. Tqpi tunda2. Lepas tukar bateri, apek tu tambah air radiator plak. Nak dijadikan citer..tak tutup rapat. HUHUHU

Sampai Pagoh temperature naik abis..terus stop.kna tunggu sejuk enjin.Dkat sejam la aku dok kat tepi hiway. Dahle aritu aku pakai baju kurung. Cadangnya nak gi umah kawan kat Telok kemang sbb wat Kenduri. Dah kena jalan jauh carik tempat yang tak berpalang.

Biler dah ok skit...teruskan jalan sampai RNR Pagoh. berenti solat dan makan. Jalan semula. Laki aku gi bwk laju plak. Naik lagi temperature. Berenti tepi jalan kat Tangkak. Tunggu sejuk tambah air. Jalan lagi sampai Jasin. Huhuhu....jalan berenti ....jalan berenti. Sampai Tol Pedas kul 645 ptg dah. Aku masuk tol kul 1.

Biler dah petang ok skit. Lepas Pedas terus berenti kat Seremban. Solat. Akhirnya sampai umah kul 9 malam.Punyerla lama perjalanan.

Ni tak anta lagi keta. jalan dekat2 ok la.
0 Responses