Search Nornilia's Blog

Bekalan untuk Akhirat

Tajuk yang agak berat.

Aku akan rase rendah diri biler merenung kembali diri..melihatkan kawan2 yang lain mengandung...menambah anak.. aku bole menambah..tapi aku takut pada risiko..ajal dan maut memang di tangan Allah.

Maka aku pn berfikir...hamba Allah mempunyai 3 bekalan di bawa untuk bertemu Allah

1. Ilmu yang bermanfaat
2. Sedekah jariah
3. Doa anak yang soleh

Aku tgk balik diri...ketiga-tiga nya aku ade..aku ade Ahmad Hadif walaupun seorang..aku memberi ilmu kepada anak2 muridku...aku perlu tambahkan sedekah ku..

Memangla aku hanya ade 1 anak..tapi belum tentu ade 10 org anak sume akn mendoakan ibunya.

Aku redha dgn ketentuan Allah...hanya Allah yang mengetahui...sbg hambaNya aku perlu mencari sebanyak mana bekalan sendiri di dunia...tanpa perlu menunggu "hadiah" dr anak-anak ku .
0 Responses