Search Nornilia's Blog

Ayam Penyet Lamongan

Semalam balik dari melawat anak sedare baru sebelah suamiku...singgah di MITC. Kononnya nak carik blouse la kat Kota Fesyen MITC..bukan Kota Fesyen Paris yer :)

Blouse tak jumpe...jumpe sluar slack jer.tapi aku jumpe satu kedai makan ni iaitu Ayam Penyet Lamongan..Sudah tentu menu utama ialah ayam penyet..

Dulu aku x suka makan ayam penyet ni..sebab 1st time makan ayam penyet kat satu kedai di BAndar Puteri Puchong....tak sedap. Biaser je...ayam nye tak lembut.

So...biler berkunjung ke Ayam Bakar Wong Solo di Bangi dan Kampung BAru aku pon tak nak order ayam penyet. Tapi semalam aku rase best betul la ayam nya...garing di luar tp sangat lembut di dalam.

Actually semalam pon aku tak order ayam penyet..aku makan bakso...not bad. Sedap.

Satu set kalau tak silap berharga RM7.80...ada jugak set Pecel Lele ...apa itu Pecel Lele????? Keli masak Pecal la...dulu aku suka makan..tapi sejak prgant Hadif dulu aku tak leh terima sangat masakan pecal ni..dulu memang suka...

Interior kedai cantik..sambil makan dengar alunan muzik gamelan.Lampu kelam2 gitu.

Kalau nak tgk lbh lanjut ade jugak blog lain yang citer pasal kedai ni ngn gambar sekali.

Ayam Penyet Lamongan



Lain kali bole try lagik.
0 Responses