Search Nornilia's Blog

Anak Bujang

Dah lama aku tak buat entri pasal anak bujang ku yang sorang tu....

Dah beso dah bujang aku...dah bole mandi sendiri...buang air sendiri...dah bole berdikari ok...

Skang ni dia dah suka pegi sekolah..sekolah dia memang best ke tak...tak taulah..yang penting dia dah ramai kawan....Bella.....Min....Piqa....Mia....Nora... itu gelpren2 dia la....yang laki...Sahmi....Badli....Irpan...Haikal.

OK la..biler aku cakap thn depan kita gi sekolah lain...dia tak nak...

"Ahmad Hadif nak pegi sekolah yang ade MIn...Piqa..."

Balik je sekolah....mesti sambung tgk kartun kat atas..sbb tv yanga de kat ruang tamu takleh tgk tv9....umah aku x de astro.so siaran pon so-so la....

Kalau aku x sempat masak...dia tgk la tv sorang2...aku pesan tgk tv baik2...jangan panjat2..kalau nak turun tutup tv...ok la dia ikut.

Ujung minggu je mesti bawak dia gi taman. Aku dah tak de tusyen..kelas swimming pon malas nak pegi...hihhhihi. Jadi pagi Sabtu dan Ahad bole la gi Taman tasik Cyberjaya. Dulu slalu gi Taman Tasik Permaisuri..tapi la ni Cyberjaya pon best...orang tak ramai. taman permainan pon best.

Mula2 datang mesti jogging..pastu main kt playground...pastu main bola...secara tak langsung aku pon excersice gak. aku biarkan je dia lari sana sini..tujuan aku biar dia berpeluh dan badan dia cergas...aku tak nak asyik tgk tv...tgk laptop..kecik2 ni biarlah dia buat banyak aktiviti fizikal. Badan sihat otak cergas...biar la baju dia kotor ke..asalkan dia cergas...biar tak jadik macam aku.

Kalau balik kg pon...puas la main....lari sana lari sini...kejap je dah basah kuyup..nanti mak aku cakap...lari lari..malam ni tido bising...aku cakap tak pelah biar dia aktif...asalkan jangan aktif sampai panjat tingkap ker...ok la..kalau nak panjat2 sana sini yang bukan sepatutnya tu dah hiper aktif plak.

Bacaan doa pon dah bertambah yang dia hafal.tapi ABC ikut suka dia...biarlah dia pon blum 4 thn lagi...malas nak paksa2
0 Responses