Search Nornilia's Blog

Doakan Sihat Seperti Sediakala

Hari Ahad lepas aku dpt call dari abang aku...maser tu kul 11 pagi..aku pon baru balik dr jalan2 kat Tasik Cyberjaya....

Bapak aku sakit..memang dia selalu sakit....tapi batuk...sakit kaki tu jelah...walaupun bapak aku ni umur dah 80 thn lebih...kencing manis ..darah tinggi tak de......bukan macam aku ni..umur baru 30 ..penyakit da de..

Menurut abang aku..bapak aku tak nak makan ..minum...minum ubat...dah 2 hari..biler badan tak de air langsung jadi dehydrate la...tak larat nak bangun...abang aku cakap...bapak aku dah pesan2 kat dia...tu yang buat risau........

Alhamdulillah petang ahad tu dia nak untuk masukkan air..tu je jalan supaya blh ade tenaga....so..aku stay kat kampung sampai malam tadik....dan sampai sini kul 1130 malam tadi.

Semalam bapak bolehla makan hampir sekeping roti canai...beberapa sudu nasi dan sup..air bijirin...dan biler bapak aku sakit...mak aku pun jadi risau..tak cukup tido......semalam bwk chek doktor...tinggi jugak tekanan darah.......tapi doktor tak bagi ubat...suruh rehat..

Aku doa bapak aku cepat sihat..dan boleh bergerak seperti sediakala
0 Responses