Search Nornilia's Blog

Budak Baru Belajar

Tahun ni tak taulah angin aper...aku buat biksut raya...bukan banyak pon...aku buat biskut coklat cip...yang kalau kat famous amos tu bukan main mahal...dan Johor pnah menjadik kontoversi pasal famous amos ni...alah kalau rajin bukan setakat dpt makan 100 gm dgn harga RM8...tapi bole makan berbalang2...cheh...biskut ni sangat muai ok...

Aku dpt resipi dari kakak aku...susur galur nye dari mak kawan ofis dia...kalau de tersama maner2 food blogger mintak maaplah kalau sama..

resipi nye ialah

3 1/2 cwn tepung naik sendiri
2 biji telur
1/2 cwn serbuk koko
250 gm butter
1 sudu kecil esen vanila
kacang almond ke..gajus ke...
coklat cip
1 cwn gula castor
1 cwn gula perang

pukul butter ngan sume gula...masukkan telur dan esen vanila...masukkan tepung dan serbuk koko sikit2..masukkan coklat cip ngn kacang tu...sudukan dalam dulang pembakar. Bakar sekejap je da masak

Satu lagik aku buat rempeyek kacang tanah ....tp tak sampai sepeket pon...saje suker..

dan hari ni aku da kena demam selsema...huhuhuuuu....Ya Allah berikanlah kesihatan kepadaku
2 Responses
  1. kak.pos mai sini sikit.saya suma kuih tunjuk ja..hehe


  2. nornilia Says:

    abisla hancur nanti cek mek oiii...akak buat kuih pastu bwk balik kg...umah kat sini maner la ader org nak beraya