Search Nornilia's Blog

Ramadhan datang lagi

Hari ni hari ke 9 umat Islam berpuasa...Alhamdulillah...sejak bulan pose ni da kurang makan kat luar...sbb.nye rajinkan diri ni memasak...bile da lepas buka pose...saje2 nak pegi kedai carik kudapan malas plak...

Aku tak delah masak best2 sangat pon..lauk biase2 jer...arini suami amik bubur kat umah Pak Imam surau..setiap tahun mesti dorang buat bubur lambuk setiap hari...dekat je ngan umah..sambil amik bubur tu..bole la menderma untuk tabung bubur.

Tapi tadi Hadif cakap " Abah...Ahmad Hadif tak nak makan bubur...Ahmad Hadif nak makan ibu masak! "

Alamak...arini aku masak lemak cili api ayam...pedas la wei...

Tapi rupenye dia bley plak makan lauk tu..banyaklah jugak dia makan..aku tak bagi dia makan kenyang2...bukan boleh...nanti perut tak tahan...muntah balik.

Slalu dia carik makannan biler org da lepas terawih...time tu la nak nasik...

Lastweek aku balik Melaka...n Insyaallah minggu ni balik Johor plak

Bestnye...tahun ni raya kat kampung!!!

Bulan pose ni betul2 menguji aku...sebab mase padat...tak sempat nak tanda buku..kenalah drag mase balik...slalu stay sampai kul 4...dapatlah siapkan tanda...Isnin Selasa sibuk tanda exam Year 6..pastu baru jenguk buku2 budak2 djh 5.

Biler buat macam ni barulah bole tanda buku tu dlm jangka mase yang ok..kalau tak..memang terbabas la..
0 Responses