Search Nornilia's Blog

KISAS ooo KISAS

Aku adalah salah seorang bekas ahli warga bumi wakafan..KISAS..yer...aku memang bertuah sesangat sebab pnah belajar di sini..

KEnaPER???

Sebelum aku blaja di KISAS aku memang blaja di sekolah aliran agama jugak...tapi maser tu aku biaser2 je....terutamanya bab tudung...biasela kat sekolah memang pakai tudung labuh....tapi biler kat luar mulalah tudung selempang separuh tudung..huhuhu

Kat umah pon blasah je...tak pakai tudung walaupun ade bukan muhrim...

Sampaila aku form 4...maser tu raya Haji...kali pertama aku balik dr asrama...susahnyer aku nak buat ....malu ader...sumer ader...maklumlah maser tu sumer family aku tak de yang pakai tudung kat umah... sudah tentu sumer orang pelik...

Tapi biler pikir dosa....kuatkan semangat...sumer orang tanya..."nak gi mana LIn?" ...tak de gi mana...

nasibla maser tu dok kampung tak lama...sampaila lama-kelamaan...aku da biaser..yang paling bestnyer...pastu kakak2 aku pon pakai gak tudung biler ade bukan muhrim....so aku aderlah geng..taklah pelik sangat

Dan sekarang ni anak2 sedare aku pon da bagus...pakai jugak tudung biler kat umah...cumer ade sebilangan kecil je yang belum terbukak hati...dan aku sentiasa mendoakan agar mereka terbukak hati...

Hari ni sebenanye GB kat sekoalh ade menyebut pasal KISAS>....sekolah agama terbaik di Selangor....memang betul...kalau aku x sekolah kat situ mesti aku jadik lagi teruk..orang lain tak taula..

Sesuatu yang baik memang susah sangat nak buat
0 Responses