Search Nornilia's Blog

Tirai Ramadhan kian hampir

Hari ni adalah 15 Syaaban...kesal di hatiku apabila tidak berpuasa hari ni..cume malam td sempat melakukan ibadah sunat di malam nisfu Syaaban...

Persiapan untuk menyambut Ramadhan....lastweek aku n husband dah memulakan operasi membersihkan rumah...bukannye aper hajat di hati nak menyambut kedatangan Ramadhan dengan hati yang tenang...bukan baru nak Syawal baru buat persiapan.

Tahun ni Insyaallah aku dapat beraya di kampung Johor...dah lame sebenanyer aku tak raya kat sana...sejak 5 tahun kawin baru sekali menyambut raya di kampung sendirik...tu yang bertambah semangat...

Apa azam Puasa tahun ni???? Nak khatamkan Quran yang tak khatam2 sejak lps Ramadhan tahun lepas....aper taknyer...sehari baca sehelai ..berapa lama nak habis...

Aku teruja ngan kisah ibu arwah ustaz Asri Rabbani yang bole bace Yasin 3 atau 5 kali sehari...aku ni...seminggu sekali jer....teruknyer!!!!!!!!!!

Orang cakap amalan yang kita buat selama 21 hari ker...kalau dpt diamalkan ia akan berterusan..bukannye hangat2 tahi ayam.....

Selain khatamkan Quran...ader gak ibadah yang aku nak cuber buat yang dulu aku buat mase zaman2 dok hostel...........Solat DHuha....sebenanye kat sekolah aku ramai je cikgu2 yang wat solat Dhuha.....biler aku tgk org amik Wudhu'....bilerla aku nak mulakan balik...

Ya Alllah...berilah kekuatan kepada ku....dan berilah peluang kepada ku untuk mengecapi Ramadhan kali ini...AMin
0 Responses