Search Nornilia's Blog

Update Hadif

Dah lame kan aku tak update citer pasal anak bujang ku sorang tu...auntie2 yang rindu kat Hadif meh ibu citerkan aper Hadif buat skang...


Skang ni Hadif da 3 thn lebey...tapi pakai diapers lagik...slalu aku cakap...Hadif ni banyak cakap tapi ader pampers lagik....

Pagi2 nk gi skul da tak nangis...skang ni abah yang ambik alih tugas menghantar Hadif ke nursery...hihihi...pagi2 tunggu ibu wat sarapan aper....kalau ader slalu karipap segera....nugget...kadang2 ibu tak masak...

Biler ibu tak masak....Hadif cakap " alah...ibu tak masak ker..." Sorila sayang....kalau da trlambat bangun tak sempat nak buat aper....

Aku amik Hadif biler da siap wat keje2 umah...slalunye kul 5 lebey...dan skang ni mesti nak roti coklat..nasibla roti gardenia yang 60 sen tu je...tiap2 ari masuk keta ..."Ahmah HAdif nak roti cohlat"

Aper doa yang Hadif pandai baca????

1. Doa makan
2. Doa tido
3. Doa naik kenderaan
4. Surah Fatihah
5. Surah al Ikhlas
6. Surah annas

Ok la tu HAdif..lamer2 nanti banyak doa Hadif ingat

Nursey Rhymes
1. Twinkle Twinkle
2. Are you sleeping
3. Baa Baa Black Sheep

Citer yang paling Hadif suka...Wonderpet...Diego...DOra ...tu jelah ...maklumlah umah aku tak de ASTRO....walaupun husband aku keje ngan suku sakat Astro....dan penangan Dora sungguh ketara kat Hadif

Pnah amik bedak...pastu wat Gunung Berapi macam citer DORA..hahahaaa....fenin2...lagi satu mase on d way balik dari Kuantan...nampak kabus kat atas gunung...tiba2 dia cakap

"Abah...gunung berapi" sambil tunjuk arah gunung
"Maner Hadif tau?" husband aku tanyer
"DORA cakap....tu gunung berapi"
hahahahahha

Cakap pun bukan main banyak....macam orang besar...hihihi... ader skali tu husband aku cakap...Hadif dok citer tapi tak jumpe penghujung citer....last2 dia cakap

"Ntah ape2 kan Amad Hadif cakap, abah"

macam mak nenek :)

Ok la tu jer dulu citer Hadif....nanti kita citer lagi yer
0 Responses