Search Nornilia's Blog

BusyNyer

Makin lama da tak ramai menjenguk blog aku...aku pun da tak berkesempatan nak update..banyak citer..tapi tak DAN..


KENAPER????

Aku taklah secemerlang cikgu2 lain pun....tapi aku tetap terpaksa balik lambat sebab nak menyelesaikan tugas2 menanda buku yang takkan habis selagi aku bekerja sebagai guru....

Selalu jugak "geng" Bas Sekolah yang balik lambat ni pelik tgk org yang bley balik on time...kat sekolah takla tgk beria tanda buku...awatla kami2 ni tak le ikut rentak depa...

Dulu kat kg aku bley sampai umah kul 145....kalau "bertanduk" kul 120 da bley sampai umah...skang ni jangan mimpi....paling awal kul 3..

BALIK UMAH WATPE?

Umah aku taklah secantik dan sekemas orang lain...yang cerewet pasal kebersihan...cumer aku akan pastikan habuk taklah melambak kat umah...wat mase ni aku rajin lagi mengemop umah seminggu 2 kali....aku pelik tgk orang bole mop umah berkali2...ish..tak penat ke? knapa aku tak leh jadik macam depa?

Kalau Hadif wat kotor aku amik kain jer....lap la bahagian tu....kalau aku jadik cerewet sangat aku yang x larat...

Jangan sampai semak mata tgk kain melonggok tak berlipat udah...aku yang tension sendiri..n itulah yang paling malas nak buat


KENAPA TAK SEMPAT NAK JENGUK LUAR??

Mungkin ader jiran2 aku yang pelik tgk aku tak pnah muncul kat luar....jadual aku.....balik umah kemas umah...masak...(kalau masaklah)....lepas asar amik Hadif....da dkat kul 6...terus masuk umah sambung keje aper yang patut...

TAk sempat aku nak menyembang kat tembok macam tipikal suri2 rumah dulu...maser sentiasa mencemburuiku...

KESIMPULANNYA

Aku taklah guru yang hebat...aku bukanlah isteri yang hebat...aku bukanlah ibu yang hebat...tapi aku bole berpuas hati kerana aku tidak menyusahkan sesiapa....bagaimana "teruk" ke bagusnya aku jaga HAdif...aku la yang bersama dia...Hadif hanya ade cikgu Nursery...abah..dan ibu.....(walau ibu yang garang).....selagi aku termampu biarlah kami yang menjaga dia....tapi aku taklah mendabik dada tak memerlukan pertolongan sesiapa....kerana mungkin ader masernye aku mengahrapkan bantuan orang lain..

Aku hanya mengharapkan agar diberikan kekuatan dan kesihatan daripada ALLAH untuk melalui semua ini..
0 Responses