Search Nornilia's Blog

Alahai Anak-anak Muridku

2 minggu lagi exam setengah tahun...cikgu yang risau n stress biler budak2 nak exam...ajar da cukup sukatan...latihan pun da cukup bagi...tapi biler tanya yang da blaja 2 minggu lepas...awatnye lupa da...



Yang darjah 6 satu hal...saat ni kadang2 aku rase failed ajar depa...so depress ngan sikap dorang...aku pelik sesangat..biler tanda buku latihan..jumpe ngan macam2 tulisan....aku x pnah dan cikgu2 lain pun x pnah ajar nak squeeze kan nombor tu dalam satu kotak kecik..tiba2 adalah satu hamba Allah ni buat..mane tak hangin...keje comot...cikgu da tegur....knpla hang pa tak nak dengar dan berubah...

YA ALLAh berikanlah aku kesabaran mengahdapi dugaan ini....ader mase aku rase bahagia sangat tgk keje2 budak2...tapi biler menanda satu kelas ni..memanglah ..kalau cek memang darah aku naik...pelik dan cukup pelik

Mane yang diam seribu bahasa...aku tanya manjang paham...bielr tgk buku...Masyaallah....aku panggil sorang2 mane aku rase tak berapa nak paham...datang depan..terangkan sorang2...awat nye kamu tak nak buat keje lagik....aper guna awak pegi sekolah kalau keje tak pnah siap...kalau siap pun macam cakar ayam....

Yang bagus2 ...bagus sangat...aku puji dengan sikap mereka yang rajin...walauapun ader salah....tapi ade usaha...mahu bertanya....bukan diam....

YA ALlah...permudahkanlah anak2 muridku untuk menerima ilmu pengetahuan...ampunkanlah dosa2 ku Ya ALLLAh
0 Responses