Search Nornilia's Blog

Interesting Places@Spore Part 1







Mula2 naik bus Heritage...husband cakap kita naik sampai habis stesen...memang agak membazirkan maser...



Pastu plan nak gi Spore Flyer...Actuallly da tersalah bas...kalau nak lebey cpat sampai ke Flyer...naik bus City...So...trpaksa tunggu sampai stesen 2nd last bru sampai Flyer..
Mula2... dok atas....tapi ujan tba2 ujan turun dgn lebat...aper lagi berlari turun ke bawah.

Singapore Flyer






Mula2 aku x nak naik sbb gayat..pikir2 rugi plak ..da pegi sini x rase..naik la jugak...Spore Flyer merupakan bender berpusing tertinggi di Dunia tak silap..takut sbb pnah denga ader kes breakdown ...


Alhamdulillah...selamat la kiterang sampai bwh...gayat!!!!!! Aku x berani nak tgk bwh...tgk jelah bangunan2 kat atas..hihii

bley denga penerangan menggunakan alat yang diberikan...
Ok...berpusing selama 30 minit...x terasa sangat bergerak...very slow...





Bkn macam naik keta Kabel ok


Arab Street

Tak jadi nak gi Bugis street...sbb takut x sempat..janji makcik nak ambik kul 4...owang ckp kat Bugis banyak brg2 yang agak murah.

So terus ke Arab street...krn teruja mendengar citer tentang kedai2 kain di situ



Macam Jalan TAR di KL...banyak kain2 lace...dan untuk tak mengecewakan hati...aku beli gak sepasang kain sutera songket berhara $45...dkat seratus gak le biler convert...tu je la sepasang..



Murtabak Singapore



KAt Arab Street berdepan ngan Masjid Kg Sultan ader satu kedai makan...iaitu Restoran Syarikat ZamZam..

Orang sikit punyer ramai...pnah kuar suratkhabar...x taula sbb memang sdap atau pun susah nak carik kedai makan halal yang lain

Cume pelayan nyer agak garang...x macam mamak Malaysia...yang begitu sopan santun apabila melayan Customer..

Biler order tak payah ckp Murtabak Spore yer....sbb anda memang kat Spore..hihi...cakap murtabak je dah tau..yelah kat Malaysia mesti cakap Murtabak Spore..

Memang besau btul la..makan kongsi ber2...lagi satu mintak beriani ayam..sdap jugak...

TAndas?....bersih btulll.....kat Malaysia jarangla nak jumpe kedai makan yang tandas bersih.

0 Responses