Search Nornilia's Blog

wedding ceremony

Da 2 minggu lepas hari raya...huhu..hectic weekend...alhamdulillah majlis wedding berjalan ngan lancar..walaupun bole dikatakan sepanjang hari hujan...macam mase aku punyer majlis...mula2 aku bleyla berpayung bile nak kuar...lame2 redah je ujan...n hasilnya baju n tudung ku kebasahan..nasib la my baju kaler coklat gelap...tak nampak kotor langsung....

Memang terasa kepenatannya...sbb da lame tak pegi menolong majlis kawin family...sejak 2005 tak banyak majlis yang family aku buat...so...b4 ni setakat datang makan je..last sekali 2007 anak sedare aku kawin kat kuala selangor...

Lagi satu biler aku dok dlm family aku...aku akan jadik orang "muda"....hanya mengikut arahan daripada my sister2......berbeza bile aku dalam family husband....so..knalah wat keje yang patut....angkat2 bende berat x delah aku buat..sbb bile majlis kawin memang banyak keje yang kena buat...b4 n after...rasenye after majlis lagi banyak kena buat ..kemaS itu ini...

N for my dear hubby...i'm proud of you....sbb on that day...jadik anak lelaki yang betul2...maksudnya dapat membantu membuat keje2 dgn bersungguh-sungguh...hahah...bangga tak bang...kna puji....cume kesian la ngan kaki yang jalan masih x brape sangat...alhamdulillah x de effect ape2 kat kaki...just semalam pagi dia cakap kaki ade sakit sikit sbb banyak bergrak kot...skang hopefully ok da....

N my sis in laws punye tunang.......hajin menolong......bole truskan usaha murni anda.....hihiiiiiiiiii

Kat Johor my parents da x larat sangat nak wat keje2 renyah ni....so anak2 la yang akan settle kan sumer...pagi lepas majlis kawin biasenye sume anak beranak kan dikerah untuk membersihkan kawasan..ikut umur la...n keupayaan...maser tu tak de sape yang terkecuali...tapi syok la...kejap je keje settle...kalau x ....parah woo mau buat sume keje sendiri....maser tu pengantin pun kenala menyingsing baju untuk buat keje sekali....



kan nama pun raja sehari....sehari jelah....bukan berhari-hari jadik raja....hahahahaaaa........husband ku bertuah sbb kat kg aku my abang2 sume sama cuci periuk2 gedabak itew......cume turn kat melaka............huhuuuuuuuu................x mau ku ingat peristiwa mencuci periuk itewwwwww....

Apepun kepada sesapa yang naik pelamin...sama2 lah menolong n membantu ape yang patut...our parents da penat tenaga...wang hengget......apela kirenya kita sama2 membantu...ingat........raja hanya sehari...............bukannnya hari ini esok n lusa kita jadi raje lagik.........chow cin chauuuuuuuuuuuu.

Bak kata Wonderpet........kami x besa dan kami x kuat...bile bekerjasama sume jadi mudah...yeah.wonderpets
0 Responses