Search Nornilia's Blog

Update Hadif


Da lamer aku tak wat entri khas untuk anak bujang aku...hihi...Ahmad Hadif Aiman...so auntie2 yang nak tau citer Hadif bley bacer yer...layan>>>>>>>>>>

Hadif da pandai bacer doa makan...tapi doa makan tu merangkap sumer doa2 yang lain..doa nak msuk keta...doa nak jalan....tapi pelat2 dia la...pastu doa tido ...bley ingat yang bahagian "ahya wa amut"...tapi doa tu kna bacer malam je..kalau siang2 suh bacer tak nak...

Lagi satu bacer Al-Fatihah da bley tangkap skit2....kire setiap ayat tu ujung2 dia da ingat...satu ayat je yang "Maliki ....." dia bley hafal sampai abis satu ayat...Alhamdulillah..bley la tue Hadif..kalau selalu bacer nanti Hadif jadik pandai yer...

Mulut dia memang banyak....sumer bender da tau...cakap pun ala2 owang dewasa...
Kadang2 dia tanyer

"Ibu..beli tak maner?" (Ibu beli kat maner?)
"Ibu beli kat kedai"
"Owh....ibu beli tak kedai " (oohh...ibu beli kat kedai )

Pagi2 ni jadual tv HAdif

8.00 pagi : Hi-5 ntv7 or Bob the Builder
8.30 pagi : Mickey Mouse or Handy MAnny tv2
9.00 pagi :Mari Mengaji
9.30 pagi : Wonderpets or kartun2 tv 1
10.00 pagi : Hi - 5 (mesti)

So....kalau waktu pagi sennag skit ibu nak jaga Hadif...dia syok layan tv..hihi

Kalau telefon nyai...atuk ker...nenek ker...dia la yang sibuk nak cakap dulu...siap kepit telefon bawah telinga macam org bz tgh cakap...;cakap la sampai puas..kadang2 nyai ngan atok pun x paham ap[er Hadif cakap...tapi aper sellalu Hadif cakap ...aderla betul...citer yang berlaku la,...report kat atok...

Skang ni Hadif x delah tido awal macam kat kg..paling awal pun kul 10....sampai dia raser ngantuk.....tutup tv....masuk bilik tido...

Bangun pagik kalau abah dah tak de...mulalah nak melalak..sbb.nye tak dapat babai abah....kadang2 kalau abah tak tgk sampai terakhir nak jalan ..pun bley nangis gak...tengokla sampai puas hati..keta da jalann...

Ok....yang lain citer lain kali...doakan Hadif jadik anak soleh dan pandai...berbakti untuk agama dan ibu abah yer....cayang amad
0 Responses