Search Nornilia's Blog

Muda Mudi Masa Kini

Sebelum aku menulis entri ni aku nak mintak maap bebanyak kalau ader yg terasa biler bace entri aku...aku x de kekuatan untuk tegur secara lisan...so....diharap jika terbacer entri ni dapatlah diambil manfaat nye bersama...

Tajuk pun muda mudi...aper yer....tentu anda sumer pnah bercinta???masih ingatkah anda tentang zaman bercinta dolu2????????? aku pun pnah gak bercinta dari 2002 hinggalah kini........b4 tu x de yer.... dan banyaklah kisah2 di sebalik perkenalan itew...

Aku nak kata aku baik x gak...ader gak kuar dating....sebulan sekali kot paling cepat.......bukannya aku warak tak penah telefon...kalau telefon tu biaser la... kuar makan aderla gak..sbb aku kat kampung n husband kat tempat lain...jarang2 la dpt jumper..telefon je..

Itew kisah aku...ape aku nak citer??macamana ek nak mulakan....

Kalau b4 kawin da biaser pegang sana sini...aper kelebihannya berkawin?????bezanya kalau yg pompuan dulu "cik" n sekarang "puan"....aper "powernye" majlis membatalkan air sembahyang kalau dah biaser pegang2 tangan?????? memang zaman bercinta tue ..bender yang berdosa tu la yang kita dok suke sangat nak buat...tapi kena la ingat...dosa dan pahala...

Kalau pun mase bercinta ade aksi2 yang lagak seperti pasangan suami isteri janganlah tunjuk kat orang...orang akan tau...kalau la nak bergambar yang lebey skit aksi nya...sekadar simpan lah untuk tatapan sendiri.....janganlah tunjukkan kepada dunia yang anda sedang bercinta....kalau pun anda tak malu menunjukkan aksi2 itue.....jagalah maruah ibu bapa anda....walaupun anda katakan ibu bapa anda sporting...cumer "nornilia" je yang kepochiii...

Aku bukan nak menegur artis yang hidup penuh dgn glamer..itu dunia mereka...aku x kuasa nak menegur mereka...aku tegur sanak sedare...kawan2 yang aku kenal.....kalau raser da cukup berkemampuan...kawin cepat2.....aku salute ngan kawan aku Lyn....kawin awal...umur 28 tahun anak da sekolah tadika....tak pelah bagus....

MAse lepas kawin panjang..maser tue da x de batas lagi antara suami isteri..time tu jangan plak nak pegang sehari pun x dek...sbb dah puas bercinta...huhuhuuuuuuuuu


Tolonglah jaga maruah ibu bapa...kalau mak pak anda x marah...anda masih ader sedare mare...bukannya anda yatim piatu tiade saudara mare....sumer orang ade susur galur sendiri....ingat ,....jadikan kisah2 orang yang terdahulu jadikan pengajaran....amik yng baik buang yang buruk......

KAlau nak marah bacer entri ni marahlah...suka ati aku nak tulis aper yang aku raser....cumer aku harap sangat sanak sedare aku dijauhi daripada perkara2 yang mengaibkan.
0 Responses