Search Nornilia's Blog

Restoran Saba@Cyberjaya

Minggu ni asyik jalan2 cari makan je....2 minggu awal aku memang x de makan kedai.........disebabkan nak menggembirakan hati ku yang x dapat beraya di kampung...maka aku pun berjalan-jalan la........

Lagipun da x de mood nak masak...pasni aku nak masak lauk raya plak.......esok pagi2 Insyaallah aku nak ke pasar borong untuk membeli barang2 basah...aku kna masak sendiri la gamaknya...

Berbalik dengan restoran ni....kat area Cyberjaya ni banyak gak restoran asing....dekat2 ngan Saba ni ader Ariana...Iranian food....Aljazeera...middle eastern food.........

Oleh kerana hari Selasa lepas husband aku berbuka di sini ngan ofismate dia...so..dia bawak la aku ke sini.....sebelum ni denga je dia citer makan itu ini...

aku sampai da kul 9 malam..tapi still penuh.......mula2 dok kat luar..tempat lalu lalang........aku kureng skit kalau tempat2 yang orang jln sana sini...x selesa nak makan...kalau orang laki belasah je...aku nak dok tempat yang gelap skit ...husband aku x nak...nanti x nampak ayam......erm.........pindah tempat....pastu dok btul2 ngadap pintu masuk.....lagi x best...last2 kat dalam da kosong.......aku pun dok kat bahagian dalam...........selesa la jugak...........

Interior design x delah nampak sangat kearabannya.........pelayan2 pun ade dr arab, indon, malaysia..........

Menu sume dalam Arab n English....sekali ngan gambo....tapi kalau rase2 tgk gambo pun x paham...tanye je lah...

Kat sini nasi diserve ikut style Arab makan...banyak giler...satu mangkuk tambah yang bujur tu......kalau aku makan sorang compem tak abish...........

Inilah menu yang aku order........

Chicken Kabshi .....

mula2 aku order chicken Hanith tapi pelayan tu salah dengar.......ok la..nasik nye pun sedap..........ayam nye kalau orang jawa cakap mcm ayam yang selalu masak "ingkung" tu....macam ayam kukus....tapi lembut dan sedap...nasiknya pun sedap sangat...beras moghul la katakan

Nasi tu order satu je...rehe dr RM15 ke atas ...tadik amik ayam half ....nasi tu makan 3 orang...pastu husband order lagi untuk sahur tapi Grilled Chicken plak

Rase2 x kenyang lagi... nak order kebab da abis....so aku order

Tak ingat nama...tapi isi ayam dipanggang....pastu makan ngan roti....x abis....wat sahur besok harga RM12

Mushroom soup RM 5


Air.....husband jus banana...aku...oren jus...hadif milo o

n total bil RM5+.++

Bolelah sekali sekala bertukar kepada masakan arab...memang sedap...cume servis nye agak lambat...

KAta husband...masuk Restoran Saba ke Sabar...huhuuuuuu
0 Responses