Search Nornilia's Blog

Raya oooooo Raya

Semalam kat sek GB cakap maybe Jumaat bole dapat cuti berganti.....huhuuuuuuuuu.........tak de maknanye untuk aku........bukan aku balik kg pun....sedih nye..........ade gak kwn2 yang balik awal sbb tiket flight cepat...yang ade x nak jammed sbb anak x sihat.....

Aku??????????? dok la umah..........Jumaat pun husband keeje lagik.....ader x de aku gi la Jusco perabis duit lagik..........Sabtu baru la masak2 ape yang patut...........

Thn ni aku x dapat pun makan "punjungan" dari orang....sampai la ni x dapat lagi makan lodeh ngan ketupat......sedapnye........kalau telefon mak....mesti cakap arini banyak orang bagi "punjungan"...........bestnye!!!!!!!!!!!!

Mase kat kg separuh bulan pose da jarang masak sbb setiap ari mesti ade jiran2 yang bagi makanan...itulah adat Jawa.menghantar makanan kepada jiran2.....kalau mak aku mesti kena sediakan dalam 60 bungkus makanan...da 2 tahun mak aku tempah kat kwan aku.n kosnya bole mencecah RM700 lebey..........aku la yang menjadi pengahntar dr satu rumah ke satu umah.....tahun ni x de sape nak hantar...mak aku bagi kuih raya je

Huhu,.............nak balik kampung!!!!!!!!nak balik kampung!!!!!!!!!!!! Tapi raya ke 4 baru dapat balik......mase tu bayang ketupat ....smbal goreng.......lodeh ...........pun da x de.....................sodihnya!!!!!!!!!!!!!!!!pastu dapat balik 2 hari je kat kg ......
0 Responses