Search Nornilia's Blog

Hari Raya di Kota

Gambar kami bertiga......kenapa Hadif x pakai baju merah????????plan semua nak pakai purple..pastu malam raya baru nak bukak beg yang dr kampung......mati2 ingat baju husband yang purple aku bawak...rupe2nye x bawak...sori la sayang.........so..aku pun pakaila baju merah...Hadif ade baju merah ...tapi da senteng.........so Hadif je la pakai purple


Hadif bersama geng nya ....Abang Adam

Ibu dan hadif di sofa tangan baru Hadif....sofa lain baru order k.........

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua...Maaf zahir dan batin .

Tahun ni kali kedua aku beraya di sini selepas 3 tahun yg lepas....oleh kerana raya kat umah sendiri........pagi raya kiteorang terlewat bangun........melompat bila tgk da cerah.......aku rase handphone mesti berdering sejam lamanya..

Kalau kat kampung...pagi2 raya semua orang da bangun...tak kira yang besa ke yang kecik......semua bersemangat nak menyambut raya.......huhu.........b4 raya aku masak gak lauk-pauk yang selalu mak aku masak..

Lauk owang jawa..........lodeh....sambal goreng......kuah kacang........ayam masak kicap.....tambahan tahun ni sambal telur puyuh.....ni kes terliur kakak aku cakap masak sambal tu kat kg......masak bukan main banyak......nak makan 2 owang je .........


Oleh kerana banyak aku masak....malam raya aku hantar la sikit lauk-pauk kat abang aku yang beraya kat sini gak....semalam pun kiteorang beraya umah dia je.........dapatlah makan lemang ngan rendang......aku memang x masak rendang.....
Gambar-gambar atas tu merupakan gambar hari raya pertama ....Yang kerusi tangan tu je yang kat umah aku...yang lain tu semua gambo kat umah abang aku.....Dulu ingat bole la raya kat umah sendiri...tapi x dapat...raya la kat Equine lagik........
Balik dr umah abang aku.....lalu jap depan umah kiteorang...sunyi je....si dog pun macam x nampak.........adakah anjing jiran2 aku da mati?????????husband cakap...agaknya tuan umah tu da buang anjing dia.....sebab anjing da bisu...kena ayat dalam surah aL-bAQARAH je........
Sehari sebelum raya HAdif demam...bawak gi klinik kat seri serdang.........Alhamdulillah da ok ....bile jumpa abang Adam je jadik baik la....melompat-lompat.......








2 Responses
  1. adda Says:

    wah, raye sakan nampaknyer


  2. nornilia Says:

    tapi tak sebest raya kat kg ngan adik beradik ramai2... tu yang menyibukkan diri masak itu ini...