Search Nornilia's Blog

First Day Sekolah

Semalam merupakan hari pertama persekolahan....Alhamdulillah sebab semalam sehari suntuk cuaca ujan mendung ....so sejuk sangat...tak terase penat pun.. Waktu bulan puasa ni mase emngajar dipendekkan 5 minit...b4 ni 30 minit satu masa skang ni tinggal 25 minit...sbb balik awal....Isnin hingga Khamis 5.35 ....Jumaat 5.45

Arini da start preparation untuk UPSR...budak2 kelas aku kena berpindah ke tempat lain sbb kelas digunakan untuk UPSR....aku tak siap clearkan kelas...ade skit lagi kat bahagian papan kenyataan depan kelas...itu notice kelas sesi pagi...aku ingat cikgu dia da tolong tutupkan mase cuti...coz dorang ade tusyen... harap2 janganlah cikgu tu bising plak aku x siap tutup noticeboard tu..

semalam ade meeting...so...sempat masuk kelas 10 minit je ...yang lain da sttle...carta2 sume aku da tanggalkan...arini sampai Jumaat kelas aku dok kat library....huhu........mula2 aku yang pilih library...tp bile da campur kelas ngan kelas year 2 plak...tak tau la macam mane ropenye....dah le kelas year 2 kelas 1 Malaysia.......

Sok aku ade taklimat UPSR di SJKT Castefield...JUmaat ade penutupan bulan kemerdekaan...Isnin depan cuti Nuzul Quran......jangan mare ye orang Johor....tahun ni ! Ramadhan jatuh hari Sabtu...so x dapatlah menambah cuti....hihi.. 3 hari berikutnya aku jaga exam UPSR....sekolah lagi 6 hari...cuti raya!!!!!!!!!!!!!

Bagus gak budak2 yang non-Muslim ni...bile dorang nak minum air....dirang kuar kelas ..minum kat tepi kelas ...tak delah minum depan2 kawan2 yg lain...pastu depa yang sibuk bile nak cuti raya...n sorang budak sekolah aku kena H1N1....kena waktu cuti sekolah n diapun x datang da seminggu b4 tu lagi...tapi pekerja2 da wat pembersihan di kelas budak tu....harap2 nye tak delah yang lain.
0 Responses