Search Nornilia's Blog

Aktiviti di Pagi Jumaat

Hari Jumaat merupakan hari untuk aku mensettlekan ape2 urusan . Sebabnye aku masuk sekolah lambat. Pas hantar Hadif aku ke Maybank untuk tukar duit raya.Da lama aku x tukar duit sendiri.Sebelum2 ni kirim je kat kakak2 aku.Tahun ni aku "terajin" plak nak gi tukar sendiri.

Secara personal aku x berapa suka pegi Maybank Taman Equine ni. Kenape??????aku pun tak paham sebab sistem yang lembap ke...staff yang lembap..Sampai2 je aku nengok keta penuh dah.Aku tanya kat guard camne nak tukar duit.Dia cakap isi borang then queue.

Ok la aku isi borang sume.Yang aku paling x paham kenapa urusan ngan setiap customer tu mengambil mase yang sangat lama.KAt sini nak tukar duit ada 2 kaunter...satu di luar n satu dalam bilik . Ade sorang hamba Allah ni lama sangat dok dalam bilik tukar duit...sampai pakcik depan aku bersuara...."orang kat dalam tu tukar duit berjuta ke?" 20 minit untuk dia sahaja

Pelik2....mesin da ade...kalau nak tukar Rm5 1000 pun blh kire ngan cepat...pelik bin ajaib betul.aku rasa CIMB parit raja lagi efisien n pantas servisnye.

B4 ni aku berpengalaman untuk masukkkan duit dalam ASB...cume 2 orang depan aku tapi kna tnggu setengah jam utk dapat turn.Pastu nak settlekan urusan masuk duit...punyelah lama.kalau ade bank lain memang x hingin aku nak pegi situ.

Lepas berpeluh2 beratur aku bergerak ke Jusco plak.Belikan baju anak sedare aku yang akak aku pesan.beli sekali balang kuih raya.berangan nak guna pyrex...tapi rege mak ai......aku menjeling ke tempat handbag..Beg yang aku suka tu ade gak kat sini...rase rege sama macam kat Parkson..HUHu..........nak beli ke tak beg tu...tapi cantiknya...rege pun cantik!!!!!

Kat Jusco aku bayo bil api n masukkan ASB...walaupun aku dari bank...tapi aku tau mesti lg lambat.so aku masukkan kat Pejabat Pos.

Sampai umah da kul 12...baru aku terasa kepenatannya...........dapat tido jap...kul 1 aku siap2 gi sekolah.
0 Responses