Search Nornilia's Blog

Resipi Laksa Johor@Kak Lila

Pagi tadi aku mintak la Kak Lila tuliskan entry laksa johor ni....aku suka makan laksa johor...cuma malasnya klu nak buat sbb x ramai yang nak makan...buku resipi mane ntah...maleh den nak mencarinya.

Waktu raya aku suka sgt tunggu sorang my sis in law ni datang......sebabnya orang lain raya masak ketupat,..tapi mak dia masak laksa johor......aku la orang pertama yang mengadapnye ....hihi..

Aku da lama sgt tak buat laksa ni...so x ingat sangat bahan2 nye......tapi sebenanye bile citer pasal laksa johor ni..ade citer antara aku n husband........tapi kalau diingat-ingat...geram je ngan dia....

Mase tu aku dok kat umah akak aku kat sini...wat open house..masak la laksa johor ni...cheh komplen plak......ade terasa tulang...pergh...orang penat2 masak manyak cakap plak :O....
So...skang ni kalau dia nak makan laksa johor je aku tanye....

"abang ade tercekik tulang tak?"............huhu.

Tapi skang husband ku sungguh baik....x komplen ape aku masak........bising2...masak la sendiri...hihi

So frens.....sape yang berkenan n teringin nak masak laksa johor ............jom layan
2 Responses
  1. norlilasamad Says:

    Bile nak masak laksa johor? Adjust la ya ikut citarasa Ailin bila masak nanti.


  2. nornilia Says:

    Saya kna abiskan stok sawi dlm peti sejuk....b4 saya masak makanan yg saya suka...saya masak dulu makanan yang suami suka....x delah dia cakap... knp tak masak mi nyonya ...hihii