Search Nornilia's Blog

Puasa Dulu Vs Puasa Sekarang(Part 3)

Waktu bulan puasa adalah mase untuk mencari buku resipi...tapi skang da x yah susah2 carik buku resipi...klik je butang search "resipi" beribu raban resipi kuar...buat tak buat tu lain citer...

Bagus gak ...ramai jadik isteri mithali bile bln pose...hihi.....selain tu jangan dilupakan amalan semasa bulan pose...memangla rase ngantuk sangat bile da makan...nak terawih pun mengantuk je...tapi percayalah.....kalau kita lawan ngantuk tu.....amik je wudhu' ilang la ngantuk tu..

Tahun lepas xm Upsr jatuh mase bln pose...so..adelah murid-murid yang dicutikan...secara x langsung cikgu2 jadik la "kurang ajar"...kurang mase mengajar maksudnya....kat sek dulu ade port untuk lepak.......bilik kesihatan....bilik tu kecik je....tapi bile segala mende dalam tu aku campakkan ke tempat lain..jadik la bilik yang agak comel...and kondusif untuk melepak.........tapi aku paling bengang kalau org sumbat2 barang kat situ....macam stor jadik nya

Siap ade yang jadik supplier majalah plak...time x de kelas je...dok "mengulangkaji" ramai-ramai....sape yang anak dia exam....baik la skit....solat hajat....bace yasin......Amin..ibu2 mithali

Kalau yang malas nak salin siap fotostat lagik......tapi aku resipi yang menjadi....mee hailam...soto...lontong je la....kalau tak pun menu yang aku paling suka last year...bubur nasi ayam....sedapnya...

Tahun ni aku berpuasa sorang2 kat sini..tanpa kawan2 lama....kat sini tak taulah suasana macam mane...yang aku pasti...dapat balik awal..mase dipendekkan 5 minit setiap waktu ...so...lagi pendek lagi singkat mase di sekolah...x sempat nak berborak-borak....

Semalam aku masak nasi ayam berlada.........abis sume..alhamdulillah ...x berlaku pembaziran..pastu wat apam yang mudah tu....

Menu arini??? macam nak masak bubur nasi ayam yang banyak sayur...aku akan masukkan carrot..kentang..brokoli..bagi berkhasiat skit.bilis goreng.....ermmmmmm........SEDAP.........tiba2 teringat sardin roll kat umah lynn mase raya tahun lepas...kalau rajin nak buat la....kalau tak aku buat la jemput2 cempedak lagi....cempedak dari kampung.........dapatlah aku makan sepuas-puasnya...

Yo...........baru kul 10....da pikir masak...cube pikir nak bertadarus...azam..azam.niat mesti ade....Insyaallah
1 Response
  1. nornilia Says:

    Baru kul 4 ptg...my buka dishes da siap...simple n yummy (for me la) bubur nasi ....supaya bley dimakan ngan nasi...aku watlah tofu masak kicap...dalamnya aku lebur segala bawang...tomato...capsicum... n ...kuih buah melaka.....tapi versi XL