Search Nornilia's Blog

Gadis Melayu Or Gadis Urban




Before aku tulis dengan lebih panjang.........aku mintak maaf kalau ade org tak suka ngan my point of view.....

Aku suka sangat tgk 1st season Gadis Melayu.......memang nampak kesopanan nya......dan mase tu pengetuanya aku rase saudara Ezzah Aziz Fawzy.......n akhirnya yang sampai ke final pun memang nampak ciri2 gadis melayu....kelembutan...sopan santun...cara berpakaian..........n kebijaksanaan...

skang ni da start 2nd season......ermmm..malam ni adalah malam kedua.........last week memang aku banyak komen gak.......tapi biase la macam "anjing menyalak bukit">>>>>>>> x de sape pun yang tau...

Mula2 aku x puas ati sbb pengacara ialah Juliana Evans.yang daripada nama pun aku tau bukan tulen Melayu..adakah da abis Pengacara Gadis Melayu......aku rase dulu baik lagi Fahrin Ahmad yang jadi pengulas rancangan ini..

Adakah mungkin kerana pengetuanya season ini.......Sharifah shawati yang lebih stylish. n memang salah seorang eprunding imej.........x kisah la tu........tapi dari segi pemakaian.......kalau betul2 nak carik Gadis Melayu......knp pakain TShirt sendat?????........yang bertudung plak pakai Tshirt sendat gak...........itu kah sebenarnya etika menutup aurat...........

Maafla aku emo skit bile tgk cite GAdis Melayu season ni........ngan peserta2 nya.....aku rase baik tukar nama rancangan tu...kenapa Pencarian Gadis Urban...........BUKANNYA Pencarian GAdis Melayu........

Aku difahamkan kali ni nak carik gadis Melayu yang lebih lasak n serba boleh........tapi x semmestinya semua pun kena ikut2 budayA LUAR........

Dahle mase last week episode.....ade sorang tu perasan.....dia cakap "saya pun x tau...kalau saya pegi mane2 mesti sume org suka kat dia"............huhu.....nak muntah eden dengar...........n nak tau tak.....pagi td dia dijemput dalam MHI............n dia da minta maaf atas ape yang dia cakap last week............nasib baik sedar beb...
2 Responses
  1. are_lynn Says:

    rajin nyer aka tengok rancanran gadis melayu...best sangat ke rancangan tu. orang tak penah tgk pun...


  2. nornilia Says:

    sbb nye kat umah aku tak de astro...tv lain sume x best..citer antu la...