Search Nornilia's Blog

Bekalan Air Bersih

Before ni kat umah aku tak de ape-ape water filter...tadah je air dari paip ....masak...minum.....tapi kesedaran untuk mempercepatkan pembelian water filter berlaku apabila aku melihat keladak dalam termos Hadif...

Takut tengok....kalau termos besa tak nampak sangat keladak...tapi termos yang kecik memang jelas berkumpul je kat bawah........

Mak aiiiii......selama ni kiteorang minum air campur keladak....huhhhhhhh.......bile kita letak air dalam bekas plastik tak nampak keladak sebabnya bekas tu menyerap je...sedar2 da kuning ....basuh bekas..

Pastu kiteorang jalan2 kat carboot sale....orang tu nak jual water filter dia...dia cakap la air yang kita minum kalau tak de penapis tu tahap nye asid...asid lame2 akan merosakkan organ dalaman kita.....Huuhhhh......betul jugak apa dia cakap.

Mula-mula husband nak beli bile kiteorang masuk umah baru...tapi lama sangat nak tunggu...kebetulan aku baru join Cosway.......yang aku beli ni bukannya yang beribu...RM295 ....bolelah sementara nak tunggu yang beribu......

skang ni kat bahagian putih yang paling bawah tu da kuning da....gambar ni mase baru pasang...so putih la lagik.........

Bole bagi idea tak nak beli water filter jenama mana yang bagus........bley la share kat sini..kiteorang masih mencari-cari mane satu yang bagus....family aku ramai yang guna RX water yang diinovasikan oleh Dr. Noordin Darus....cume husband kurang berminat sbb.nye after sales service nye tak berapa bagus sangat.....
0 Responses