Search Nornilia's Blog

4 Years Ago







Sambungan .....



Akhirnya kami selamat diijabkabulkan pada 6 Ogos 2005 bersamaan 1 Rejab 1426 Hijrah...Alhamdulillah...di atas adalah gambo setelah sah bergelar suami isteri...hihi...ayat skema je..






Aksi control ayu daripada Cek Ailin... masa ni belum nikah lagik... skang ni x hingin nak wat gaya2 gini...uish... baju nikah biase je...x de kilat barat sgt...intention bole dipakain lps nikah...so drpd kain yg sesuai utk majlis2 biase...simple baju kurung n sedikit sulaman...agaknya kalau aku kawin mase umur 29 tahun ni...baju mesti lg grand :)....duit da brkepok skit...








Cek Pazli tgh mendengar "taklimat" drpd pak imam..alah sebenanya x sabo nak pusing blkg tu...di sebelah aku tu ialah ibu ku n bapak ku duduk di sebelah besannya yg berbaju melayu iteww....




"pak imam...boley cium tak? "

"ape x bole nya!"

Ya Allah...pertanyaan yg sungguh lurus drpd Cek Pazli kpd pak imam.....huhuuuuuuuuuuuu





Inilah rope kad kawin kiteorg dulu...time tu Inklink Kontena kt Klang mcm glamer sgt kt web perkahwinan.com >>>So...kiteorg pun watlah kt sana...kad skng lagik cun2...kami punye biase2 je...edisi bajet..hihi..


Tapi kpd org2 yg belum kawin di luar sana...lps kawin mesti akan ckp...kalau tau wat kad murah2 je...lepas majlis org buang gak....tapi bagi yg berkemampuan ...x kisahlah nak wat kad mahal mana pun.. kpd yang baru nak memulakan hidup... perbelanjaan lps kawin pun besa gak...Alhamdulillah kami berdua tidak berhutang dengan mana2 bank untuk majlis kawin..




Cek Pazli kelihatan "macho" ngan kerisnya...ni waktu ptg....x de bersanding sgt...just gambo brsama family shj....org kata...renjis2 tu x bagus...so aku x buatlah...hasrat ku untuk memakai baju songket bunga tabur x trcapai....tak berjumpa wane n mak andam yg ada baju ni...time tu lah..org kata kawin sekali je....rase jugakla pakai baju songket walaupun x selesa sgt...hihiiiiiiiii




Ni gambo bersama "bonzer2" n "dayang2" ku...x delah.....ni gambo ngan adik-beradik n ipar-duai...yg bertungkus-lumus menjayakan majlis perkahwinan adik bongsu mereka...






kami seramai 10 beradik n pasangan masing2...cume sorang kakak ipar aku yg x de...krn melayan family nye...bagus gak pelamin ni beso...muat utk sume brgambo...x payah berimpit-impit sgt... baju T kuning disponsor ole pengantin pompuan...begitu jugak ngan baju dayang2...yg x memakai baju baju dayang tu...ada skit masalah tknikal...yg menyebabkan trpaksa memakai baju lain...






Ingat lagi....jenuh aku brjalan kt Jalan Tar untuk cari 9 pasang baju...yg wane kuning2 skit...n rege brpatutan...akhirnya dapatla gak aku membelikan baju2 untuk dayang2 ku ini...tq kerana sudi memakainya :)








Ni plak...brsama in laws.....cume adik ipar bongsu yg x de...aku pun x ingat dia dtg ke tak mase tu...duduk di hadapan.. 2 org biras ku n adik2 iparku...Cek PAzli plak anak ke-3 drpd 7 beradik.






Yang ini gambo di Melaka....mase ni kerusi da "dibuang" ke tepi...nasibla baju aku x meleret2...sbb nye kami diarak lepas ujan...ingat lagik abang iparku trpaksa membawa bunga pahar dlm keadaan ujan renyai2...ni mesti Cek Pazli makan banyak belacan...org cakapla...kalau x pun x sempat baling baju kt bumbung....hihiiii...ape pun rezeki dan rahmat ujan yg turun tu...




Pengajarannya...jika majlis anda di kampung or...akan diarak di kawasan luar ...janganlah menempah baju pengantin yg meleret-leret...kalau ujan....kain penuh tanah merah la plak...kalau anda turun keta trus diarak masuk ke dewan ok la....(cume suggestion) berdasarkan pengalaman..kalau kain aku panjang time tu....aku rase...mesti lencun gak kain panjangku...


Cume bile aku tgk balik gambo2 ni...aku akan brkata...kalau mase tu gaji aku da beso skit...mesti aku bole beli n wat yg lebih cantik lagik...ape2 apapun bersyukurlah aku tlh berkahwin ngan majlis yang sederhana tetapi meriah...orang kata "ukur baju di badan sendiri"....


Begitulah serba ringkas ulasan wedding kami 4 tahun yg lepas...Buat suamiku Cek Pazli....tq for being a very very very best husband ..........emmmuahhhhhhhhhh



























































3 Responses
  1. MamaDamia Says:

    hehe,lainnye masa jd pengantin..comel.tp skrg makin comelll..:D


  2. norlilasamad Says:

    K.Lila masih ingat lagi masa attend wedding Ailin tu. Tak kenal pengantin sebab lain sgt naik serinya. Aisyah pun komen,"Ibu, cantiknya cikgu Ailin jadi pengantin..."


  3. nornilia Says:

    Ish....ish...tq for d compliment ....kembang skit....hihi... sape2 jadik pengantin mesti berseri-seri...x gitu :)