Search Nornilia's Blog

Sepagi di lobi Hospital

Pagi tadik aku anta hsbd untuk check doktor...kiteorng ade appointment utk fisio...tp dek krn smpi dah agak lewat so..trus daftar utk jumpe doktor je...

malangnya....aku gi kt kaunter registration kul 10.00....setelah 2 , 3 kali pegi semula ke kaunter tu..kul 1130 baru dpt wat x ray...coz kna request new GL..(guarantee letter)..GL lame dah expired smlm..arini kna wat baru..Massyaalllah...aku ni memang jenis x suka menunggu...mintak maaflah abang...tarik muka masam...coz sejam setengah dok melanguk je...nak tanda buku...arini dok kt public area...malu lak....akhirnya segala urusan habis kul 12 lebih skit...berenti beli makanan...kul 1245 baru sampai umah..arini beli nasik ayam..tp rupenye lg slow kna tunggu "bibik" tu masukkan satu2 ramuan nasik ayam...YA Allah...hari baik >>.hari Jumaat ni..menguji betul kesabaran aku..


Alhamdulillah..result x ray ada improvement...tulang da bercantum..so dktr allow my hubby to walk without tongkat...kna jln dekat2 dulu...sbb dah lama x jln tanpa tongkat... so x lame lgi...my hubby bole wat fisio sendiri...

Cume aku memang "lemah" kalau kna menunggu ...lagi2 klu da berjanji...klu janji nak kuar kul 10...b4 tu mesti da siap..aku tension btl kalau janji pukul sekian2....tp time tu ..ade la bende lain yg baru nak dibuatnya..nak amik tu la..nak amik ni la...coz dlm family ...abang2 aku pun bile ckp kul brape...mesti on time...so..klu janji nak pegi..dia da sampai...n kita x siap..malu la..

aku paling rimas bile berjanji kul 12...tapi kul 12 tu baru la nak iron baju la,,nak mandilah..padahal bukan buat ape pun...so klu berjanji ngan org macam tu....da tau..x payah nak beria-ia nak sampai awal..buat penat je menunggu...(sori la kalau ade yg terasa...)

melalut cite pasal menunggu kt hospital..meleret plak sampai cite menunggu222 yg lain plak..hihi..klu kita cakap ngan org..nanti x puas ati...ckp kt laptop..dia terima je..betul tak...

Tapi memang btul..kt sek...aku ajo anak2 murid aku tentang nilai2 murni..iaitu menepati janji n menepati masa...so marilah sama2 menggunakan masa dengan sebaiknya...isilah masa yang ade dgn optimium...bukan melambat2 kan sesuatu keje...

Cau...Cin...Cau..
0 Responses