Search Nornilia's Blog

Hadif dA Bole jadik doktor

"Abah anash" (abah panas?)
"Abah nak utak intap?" (abah nak bukak tingkap?)
"tingkap da bukak" abah ckp.
"abah demam"
"abah mam?"
"amad amik bat abah yeah" sambung hadif
"tak payah...abah dah mkn"

Maka bermulalah episod hadif memanjat kerusi utk mengambil segala macam ubat dia dr rak pinggan... siap boleh suruh aku amik air lagi....biaselah bile dia nak suruh abah makan ubat..mesti ada air...b4 ni klu nampak aku amik botol ubat je...boel jadi nangis klu dia tak dapat masukkan ubat tu kt mulut abah... n dia dah tau rutin...b4 abah kuar gi ofis...mesti dok kt meja mkn...n makan ubat..klu x nampak abah makan ubat...haruslah bising mulutnya.

setelah dia mengeluarkan segala isi ubat dlm botol pil kalssium abah...dia paksa abah makan...
lagak mcm nurse

"abah, inum dulu" sebelum makan ubat mesti minum air...
akhir2nye ...dia amik panadol n paksa abah makan...trpaksa la abah mengulum panadol yg pahit itu...

membebel la aku..kalau la Hadif baik klu mkn ubat kan bagus...

n malam ni dia tunjuk macho...disebabkan arini badannya agak panas..n kiteorg nak balik kg...so bagi la ubat demam yg ada...dgn machonya dia bcakap...

"cedhu...bg ubat"...coz klu dia x sihat aku akan bekalkan ubat...n aku agak..bile kt taska mesti hadif tak delh nak meronta-ronta klu nak mkn ubat..tapi malam ni ...Hadif memang good boy....coz sng makan ubat,..


macam biase aku gi paso mlm ptrajaya arini...aku kna bwk Hadif beli "cibon" (fisball) dulu...then hantar balik kt keta....oleh krn malam ni aku pny langkah panjang skit..so aku pusing la kt bhg2 baju skali...n sempat la Hadif muntah dlm keta nenek... nasibla ibu belikan hadif bju "upin ipin" bru..mahal gak bju pasa mlm ni...oleh krn nak hadif ade bju upin ipin...beli la gak...

td aku dpt 2 parcel berisi baju hadif...cume bjunya agak fit....nampaklah sendat sedikit...padahal utk 3 years...

Hadif da tdo...sok Hadif nak alik apung ...umpe ..nyai ngan apak...amad nak main ngan ina...ngan ain...amad nak ula(amad nak gula2) sbb balik yg lepas "ayah" dia belikan lolipop kt dia...kalau harap ibu nak beli...tak delah... hadif liat nak gosok gigi..klu makan sweets lagi la rosak gigi..
0 Responses