Search Nornilia's Blog

Hadif Da Baik

Alhamdulillah...Hadif da baik demam....tp aku ni bile dia da baik demam je...mesti lupe nak bagik antibiotik yg x abis lg....ni Hadif pun da tdo...mlm ni tdo awal la plak....disebabkan aku x bagi amik pen mase aku wat keje..nangis nye melarat-larat la....hsbd la yg ada passion layan dia...sampai la trtdo...ibu ni garang la!!!

Hadif klu dok ngan ibu je x delah banyak sgt "perangai" nye...tapi bile ade abah...macam2 halnya...coz dia tau abah blh layan dia..minggu ni 2 hari Hadif cuti skul...smlm bru start hantar...

pagi td mase aku siap2 nak gi skul...Hadif ambikkan baju "umah" dr almari...klu dia nak aku dok umah...dia akan amikkan bju biase (means bkn bju jln2...or bju kurung)....aku ckp ngan dia..ptg nanti ibu pakai bju ni...kalau x...ditarik-tariknya aku ni..jgn pakai bju kurung...

Lg satu...mesti tanya kita klu kita nak mandi " ibu, nak tot te abah?" (ibu nak ikut naik keta abah?) mcm tu la bunyinye...sbb bile naik keta abah blh pusing2....gi pasar mlm...klu naik keta ibu mesti ibu anta Amad gi skul..

Lepas baik demam ni selera makan banyak..baguslah....cumenye makanan yg berprotein mcm ayam or ikan...memang susah nak bagi dia makan...klu nak pun telo...arini dia makan nasik ngan kuah sup ayam je...skang ni Hadif da pandai makan "udas" (pedas)...x delah pedas sgt...td kacau gak aku makan ayam masak lemak cili api >>> tp sesuap air...sesuap air...tp nak makan lagik...
0 Responses