Search Nornilia's Blog

Aku & Cek Pazli

Erm...malam ni update aku jiwang sedikit...esok da 1 Ogos...means 5 days to go to our 4th anniversary...da 4 tahun la aku menjadik isteri kepada Cek Pazli....hihihi...

Macamana aku kenal Cek Pazli?....kawan baik aku la yg kenalkan..katanya adik angkat kepada roomate dia..tak panjang gitu susur galur perkenalan ku..mase tu aku da last sem....coz aku nak abiskan 3 tahun...while Cek Pazli baru nak masuk 2nd year...disebabkan terlebih menuntut semasa Asasi...(acah je)...tapi kiteorg sebaya ...

Mula2 contact guna emel je..da kire moden sikit la..cume time tu aku x de handphone lagik...(teruknya...da 3rd year pun xde handphone)...so kalau dia nak call aku trpaksa telefon no umah sewa aku..tapi jarang pun dia tel....(x de org kata beria-ia sgt....Konon!)..aku plak..control ayu la...xkan baru kenal da getik nak tel selalu2..

Kirenya aku bercinta ngan student la dulu...tapi Alhamdulillah rezeki Cek Pazli utk dapat keje cepat....mase tu aku kt kg jd cikgu sandaran lepas aku berenti dari keje kat Aljefrii...tahun 2004 Cek Pazli pun bekerja la di xxxxxx, Langkawi...Cek Pazli cakap kalau nak kawin cepat kena pilih xxxxxx sbb gaji beso skit daripada Peg Sistem Maklumat...trpaksa la berjauhan ...(macam la da kawin mase tu)..bukannye ape..nak kumpul duit hantaran cepat!

Bile Cek Pazli balik Melaka sebln sekali..aku pun menyibuk gak la nak jumpe dia...kadang2 dia turun Bt Pahat....tapi bile dia turun Bp....mak aku je tau...my father x tau..kalau tau aku jumpe boypren...harus aku dibebelnya...kadang2..aku turun Melaka...kebetulan umah abang aku ade kt sana...kire aku menyelam sambil minum air la...(cakap ngan bapak nak gi umah abang...sambil2 la tu)....klu tak pun aku gi Kl...menumpang la aku di rumah kakak ku....Tenkiu la kat kakak ku n abangku yang memberi ku tumpang tido...

Da adat menumpang umah org...kena la jaga...balik b4 maghrib...(kalau kt Melaka)...kalau kt Kl b4 kul 9..(aku yg wat peraturan)...nanti klu kna sound x besh la...so far...selamat la aku..nak idup ..kna la pandai amik hati..hihi...

Bile awal tahun 2005 baru la Cek Pazli transfer ke Cyberjaya...n kiteorg pun bernikah la setelah bertunanng selama setahun...kire tercapai la hajat aku untuk kawin dalam umur 25 tahun...hihi...


So. ..that's all for tonite....next update to be continued tomorrow...Cau Cin Cau
5 Responses
  1. MamaDamia Says:

    happy 4th anniversary..smoga berkekalan hingga ke jannah. saye n en suami pun anniversary bulan ni, 18 ogos ni 2 tahun ;)


  2. nornilia Says:

    tq mamadamia..hepi anniversary too :)


  3. ~HaZeL~ Says:

    wah! happy anniversary..semoga bertambah ahli keluarga.. kn hadif kan kan


  4. norlilasamad Says:

    Happy Anniversary buat Ailin & suami. Bila nak tambah ahli keluarga? Hadif kan dah pandai mintak adik...


  5. nornilia Says:

    Tq atas wish semua itew....pertanyaan bile nak tambah ahli keluarga...cepu emas btul....

    insyaallah...doakan la saya sihat....kalau bole 2nd time x nak mcm dulu