Search Nornilia's Blog

Akhirnya...

Akhirnya ape???? akhirnya penantian ku selama 2 bln hampir berakhir 2 hari lg insyaallah...ape kah dia????...\

2day aku dpt 1st payslip dr sek baru....so...bln ni dapatlah gaji yg trtunggak sejak Mei...so..aku dpt 3 bln gaji la..Alhamdulillah...Tapi tunggakan tahunan utk kenaikan gaji...x dapat lg...aku harap b4 raya da dpt la....blh la aku faraidkan duit2 tu...saving skit...coz da 3 bln x simpan kat ASB...pastu nak beli barang2 kelengkapan umah baru....kire punye kire...setakat nak basuh umah n lori je...da capai rm1000....

pastu bg skit duit utk anak2 sedare n kakak aku kt kg....dlm banyak2 adik beradik...kakak ngan abang ipar aku tu la..yg paling banyak membantu....dulu mase dok hostel...dia lah yg amik aku bile cuti....da abis sekolah....umah dia jd port b4 smpi kg..coz nak balik umah trus x de sape nak anta...tapi aku x blh lupa abang ipar aku...sanggup menunggu aku interview KPLI dr pg sampai ptg...tapi dukacita..aku x dpt mase tu...bile da kawin plak...tukang anta aku gi tunggu bas nak gi kl....jaga keta bile aku kt sini...mase aku kna tahan kt wad selama sebln...kakakk aku la yg setia melawat aku blh dikatakan setiap hari...memang x trbalas jasanya...so...bile nak raya aku mesti bagi sikit duit utk persiapan raya...slalu aku beli sendiri baju2 utk anak2 sedare aku...tp tahun ni x sempat...nak dorang da besa...biolah pilih sendiri..

2 hari ni badan aku letih btl...asyik mengantuk je...td budak2 da start ujain..lagi la...ujan plak tu..kalau boleh memang nak tdo la..
0 Responses