Search Nornilia's Blog

Sepetang di Putrajaya

Petang tadik aku gi berjalan-jalan di Putrajaya...Niat di hati memang nak gi pasar tani a.ka. pasar malam kt Presint 2. Mula2 aku nak gi paso malam kt seri serdang...tapi bertukar arah...kononnya bolehlah amik angin ptg kt dataran masjid Putrajaya.

Ptg tadik aku sampai kt paso time org da balik ofis...so parking keta jauh la skit...dah la kna bawak anak bujang aku....Hadif x de la nak tinggal dalam keta ngan abah...kalau dia kt dalam keta je..laju skit aku jalan.

Boleh la tahan besanya paso tu...tp pasar tani kt Stadium Shah Alam..tadik aku cume lalu kt tempat jual makanan je..nak pusing2 kt bahagian baju pun...duit nipis...aku punye gaji stuck 2 bulan atas masalah2 perpindahan dari Johor ke Selangor...tu yang tokleh nak belanja sakan...bln 7 baru dpt balik gaji...sayup je klu ingat2 kan tunggu bln 7 tu...

Tadik makanan yg aku beli sume bwh satisfaction kite org...aku belikan hsbd aku nasik kerabu...tp dia ckp kureng...aku br 2 kali gi paso tu...so..blm cam lagik mana satu yg best...aku plak beli bakso...tapi kuahnye mcm kuah mi sup je...sedap lagik bakso kt paso mlm Pinggiran Putra...beli la yong tau fu skit...ok gak...cume next time nak try gerai lain plak..

B4 balik singgah jap kt Dataran MAsjid Putra. Tapi x de bende nak buat. Kalau Hadif bawak basikal blh lah main2 kt tgh2 tu...berenti jap...then kiterorg trus balik umah.
0 Responses